29 Haziran 2012 Cuma

pastel de nata

ilk kez, ispanya'da kaldığım dönemde ziyaret ettiğim portekiz'in şirin mi şirin şehri porto'da tanıştım bu tatlıyla! ne zamandır da yapmak istiyordum internetten bir sürü video izledikten ve farklı tarifler okuduktan sonra evde denedim sonunda! porto'da irili ufaklı her türlü pastane ve türevlerinin vitrinini süslüyordu bu tatlılar.. hatta şöyle söyleyeyim mc donald's'larda bile vardı! 


her ne kadar ben kendisine pastel de nata (çoğulu pasteis de nata) desem de, pastel de belem (ya da çoğulu pasteis de belem) olarak da anılmakta tatlımız. sebebi ise, ilk kez, lizbon'daki belem pastanesinde yapılmaya başlanmış ve oradan tüm ülkeye ve dünyaya yayılmış! bundan dolayı ismi çoğu yerde pastanenin ismi ile anılmakta..
  

"ama görüntüsü hiç iç açıcı değil" diyenler size katılıyorum! ben de ön yargıyla yaklaşmıştım ilk başta.. fakat yiyince tüm ön yargılarınız yıkılıyor! bi' kere küçük bir muffin boyutlarında olduğu için hiç ağır değil. ayrıca, çevresindeki kat kat hamurun çıtırlığı, içerisindeki yumuşak kremanın lezzeti gerçekten çok güzel:) krema tat olarak biraz krem karameli andırıyor ama farklı tabi daha yoğun ve lezzeti de farklı aynı zamanda.. ama çikolatalı tatlılar dışında bir şey sevmeyen ben müptelası oldum öyle söyleyeyim:) 


pastel de nata: hastasıyız!:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder