26 Ekim 2015 Pazartesi

Avustralya Günlüğüm - Eucla ve Fowlers Bay

·         Güney Avustralya Sınır Kapısı EUCLA ve Balıkçı Kasabası FOWLERS BAY! (22 Ekim 2014)

Sabaha karşı “Eucla”ya ulaştık. Hepimiz yorgun, uykusuz ve çok gergin bir gece geçirmiştik. Karavan parkının danışmasında kimse yoktu tabi ama artık antrenmanlı olduğumuz için direk açık olan karavan park kapısından girerek içeriye park ettik aracımızı. Ve hepimiz uyuduk. Bu sırada belirtmek istiyorum biz vardığımızda karavan parkı oldukça kalabalıktı. “Eucla” Batı Avustralya eyaleti ile Güney Avustralya eyaleti arasında sınır kapısının bulunduğu küçük bir yerleşim yeri. Öğlene doğru uyandığımızda hiç kimse yoktu karavan parkında, tüm karavanlar erkenden yola koyulmuştu anlaşılan.. Çıkışta, geceden girdiğimizi söyleyerek kalış paramızı ödedik ve koyulduk tekrardan yola. Batı Avustralya eyaletinden Güney Avustralya eyaletine geçerken gümrükten geçiyormuşsunuz gibi; arabayı durdurup yolculuğumuz hakkında bilgi aldılar. Bu durum hakkında önceden bilgimiz olduğu için hazırlıklıydık, zira taze meyve/sebze vs gibi maddelerin geçişi dahi yasak bu iki eyaletler arasında.. Bu sebeple elimizdeki mevcut tüm erzakı tüketmeye çalıştık, kalanını çöpe atmak zorunda kaldık.. Telefonlarımız hala çekmiyordu..

Kahvaltıda tüm erzaklarımızı tüketmeye çalışırken :)

Eucla ve Fowlers Bay arasında bir benzin istasyonunda..

Deve, vombat ve kanguru çıkabilir!!

Bu kez istikametimiz “Port Augusta”ydı. Ancak daha yine gideceğimiz yere varamamışken hava kararmaya başlayınca (-bir önceki geceden sonra gece yolculuğu yapmamaya karar vermiştik, gece yolculuğu sırasında kangurularla maceramız için; Esperance yazıma bir göz atın-) rotamız üzerinde bulduğumuz başka bir yerde “Fowlers Bay” isimli kıyı yerleşim yerinde bulunan bir karavan parkına girdik. Yine “danışma”da kimse yoktu ama biz boş bir yere karavanı park ederek kamp moduna getirdik J Mevsimlerden yazdı ama hava halen çok soğuktu :/ Gece okyanus kenarına giderek, oltalarıyla balık tutan balıkçılarla muhabbet ettik.. Akşam kamp ateşinde, karavan parkta tanıştığımız arkadaşlarımızla birlikte sucuk ekmeklerimizi de yedikten sonra güzel bir uyku çekip sabah erkenden tekrardan koyulduk yola.. Ve telefonlarımız hala çekmiyordu.

İstikamet Port Augusta!
Fowlers Bay'de kamp arkadaşlarımızla..
Kamp ateşinde sucukları pişirirken :)
Bu road train'ler yakından çok daha albenili :)
Çöllerde yalnız değiliz!

by nb.

Bir sonraki yazıda, Port Augusta!