9 Ekim 2015 Cuma

Avustralya Günlüğüm - Yolculuk ve Perth Şehri

Nasıl anlatsam? Nereden başlasam? :) 

Beni tanıyanlar ve sosyal medyadan takip edenler bilir, Avustralya benim hayalimdi! Neredeyse 1 sene oldu bu hayalimi gerçekleştireli :) It was on my bucket list! Ve bu hayali gerçekleştirdim hem de en heyecanlısından bir yolculukla!

Gün gün anlatacağım.. 18 Ekim 2014 günü İstanbul Atatürk Havalimanı’nda saat: 15.00’te başladı yolculuğum. Kuala Lumpur-Malezya aktarmalı olarak Perth’e uçacaktım.. İlk kez kıtalar arası yapmış olduğum bir yolculuk, ilk kez aktarmalı uçak yolculuğum, ilk kez Avustralya.. Heyecan dorukta!

Neyse, Kuala Lumpur’a yaklaşık 11 saatlik bir uçuşun ardından geldim; tabi saatler 6 saat ileri alınıyor. (Akıllı telefonlar sağ olsun kendileri otomatik alıyor..) Hava alanında yaklaşık 3 saatlik bir bekleyiş sonrası Kuala Lumpur’dan Perth’e olan uçuşuma başladım! İnanılmaz yorgun ve uykusuz olmama rağmen yanımda oldukça konuşkan ve sıcakkanlı bir Avustralyalı (aslında aslen Yeni Zelandalıymış) doğma büyüme Perth’lü bir yolculuk arkadaşım vardı. Tabi adrenalin de var bende bir yandan onunla muhabbet ediyoruz, bir yandan ben nerelere gideceğiz onu anlatıyorum, o bana ülkesini anlatıyor derken ikinci uçuş daha kısa ve keyifli geçti :)


Veeee Perth! Evet uçaktan inince hala bir şok hala arada içimden haykırmak geliyordu “Avustralya’dayııııım!!!” diye.. :) Çıkışta sınırdan geçerken gümrük memurlarıyla aramda geçen diyaloglar; sonrasında beni karantina bölgesine almaları, sorguya çekmeleri, köpeklere koklatmaları.. Ama ben o kadar şaşkın ve mutluydum ki hiçbir şey keyfimi bozamaz şekilde ve nihayet sınırı geçtim!


Ve beni kapıda arkadaşlarım karşıladı. Perth’e indiğimde bu arada günlerden 19 Ekim 2014 saat de 15:00 civarıydı… Evet, 1 gün boyunca uçtum! Ne yazık ki Perth’teki tek günüm olacağından direk eve uğramadan hızlıca bir şehir turu yaptık öncelikle. Perth her ne kadar Avustralya’nın 4. Büyük şehri olsa da merkezi oldukça kendi halinde ve keşfedilmesi kolaydı. Şehir tabi öğrendiğime göre etrafa doğru oldukça geniş ve yaygınmış ama benim tabi o kadar keşfedecek vaktim olmadı... Uçak yolculuğunun şaşkınlığı, 1 senedir görmediğim arkadaşımın özlemi, Avustralya’ya gelmiş olduğumun heyecanı karmakarışık duygular içindeydim!!

Bu arada, Perth şehrinde 1 yıldır yaşayan 3 arkadaşımın yanına gittim ben ve planımız Batı Avustralya’dan Doğu Avustralya’ya kara yoluyla yolculuk yapmaktı! Biraz araştırdıktan sonra karavan kiralamak maddi açıdan daha mantıklı geldi ve 4 kişi karavan kiraladık. Perth’ten Sydney’e kadar yol üzerinde gezerek ve konaklayarak karavan yolculuğu yapacaktık.. Benim dönüş uçağım 31.10.2014 tarihinde bu kez Sydney’den Kuala Lumpur aktarmalı olarak İstanbul’a, arkadaşlarım ise yine aynı yol üzerinden Perth’te geri döneceklerdi.. O aradaki yolculukta da nerelerde konaklayacağımız tam belli değildi, çünkü mesafe çok uzun, yolları bilmiyoruz, biraz doğaçlama gelişti her şey..

·         İlk Gün; Yalnız Şehir PERTH! (19 Ekim 2014)

Perth, Batı Avustralya eyaletinin başkenti. Avustralya’nın batı yakasında yalnız bir şehir.. Ancak özellikle madenciliğin gelişmiş olduğu Avustralya’nın 4. büyük şehri olan bu şehir aynı zamanda Avustralya’nın en zengin ve en pahalı şehri.. Tabi ben 19.10.2014’te 15:00 sularında şehre iner inmez, arkadaşlarım beni hemen şehir turuna çıkardı, çünkü bu tek günüm olacaktı, ertesi gün karavan yolculuğumuz başlayacaktı :)


Şehir merkezin dışındaki, tek katlı evlerden
Perth merkezi küçük ve kolay keşfedilebilir bir şehir. "Düzenli" kelimesi Perth'e çok uygun aslında. “Büyük şehir” statüsünde ve “küçük şehir” enerjisinde gibi daha çok.. Tabi 24 saat uçak yolculuğu yapmış olan ben biraz hülyalı bir şekilde gezerken, o kadar da içine giremedim şehrin.. E şehir zengin dedik, mesela merkezde bedava olan otobüs hatları mevcut.. Bu bilgiyi vermeden geçemeyeceğim ve sadece Perth’e özgü bir durum da değil tüm Avustralya genelinde insanlar inanılmaz sevimli, sıcakkanlı ve yüzlerinden anlayabiliyorsunuz mutlu ve huzurlular!



Kings Park'tan şehir silüeti
Perth şehrine dönersek tekrardan, şehirler tabi 1800’lerde kurulduğu için çok düzenli.. Şehir merkezi büyük gökdelenler, iş merkezleri, restoranlar, cafe'ler, sinemalar, vs var. Ancak merkezden çıktığınız an tek katlı küçük evler karşılıyor sizi ve şehrin o gürültüsünden uzaklaşıyorsunuz hemen. Şehrin merkezinde, dünyanın en büyük şehir parklarından birisi var; Kings Park. Çok büyük ve yeşil, şehrin bir nevi oksijen kaynağı.

Swan River&siyah kuğu ve Perth City.
Swan River, Perth şehrini ikiye bölen ve okyanusa dökülen bir nehir. İsmini ünlü siyah kuğularından alıyor. Ben gezerken hava kararmış olduğundan sizin için bu fotoyu internetten bularak koydum.

Bunlar dışında, Northbrigde gece dışarı çıkmak için, Rottnest Island şehir gürültüsünden uzakta bisikletle tur atmak için, Freamantle şehrin güneyinde sahilde tatlı cafe&mekanlarda güzel bir gün geçirmek için, Cottesloe okyanusta yüzmek için gidilecek yerlerindenmiş. Vakit olmadığı için ben bu gittiğimde göremedim, kısmet bi sonraki gezilerimize diyelim :)

Not: Son foto internetten alınmıştır. 

Not-2: Karavan yolculuğumuz ve diğer şehirler hakkında yazıların devamı gelecek.. by nb.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder